Infrablog.no

9 Gode grunner til å blogge på bedriftens nettside

Hva er din grunn til ikke å blogge på foretakets nettside?

5 grunner til at mange nøler

· Det å skrive blogger og innlegg tar altfor mye tid

· Skjønner ikke det tekniske

· Vanskelig å få lesere til produktspesifikke innlegg

· Vanskelig å skape en jevn strøm av interessante artikler

· Føler seg ikke flink til å skrive

Hvilke grunner har du brukt?

Vi snakker om en transparens der kundene inviteres inn i bedriften.

Les videre så vil du se fordelene ved å legge inn blogg artikler på bedriftens nettside.

én | Nå flere ved å fortelle hva dere gjør

Ved å skrive artikler om faget og tjenestene plasserer man seg i søkelyset hos mulige kunder.

Man møter også de økte kravene fra kommende og eksisterende kunder til å ha innsikt i bedriftens virksomhet. Vi snakker altså ikke lenger om å bare vise fram produkter for salg eller tilbud om konkrete tjenester, men en transparens der kundene inviteres inn i bedriften.

De får presentert løsninger, tips og hjelp til å løse utfordringer, og det beste av alt et personlig forhold til bedriften og framgangsmåten som benyttes.

to | «Booste» trafikken til din nettside

En blogg, vil øke trafikken på siden, når du trekker til deg nye lesere. Folk kan enkelt linke seg videre til interessante produkter eller relevant informasjon på siden. Bloggen blir en måte å få økt bredde og synlighet.

tre | Vis hva du kan

Bloggpostene kan demonstrere dine faglige kunnskaper i spesifikke temaer. Hvis du har lang bransje vane har du et vell av kunnskaper å dele med andre. Dette vil skape trygghet og gi kunder mulighet å få dypere innsikt i produkter og tjenester. Du vil få mulighet å forklare metoder og tekniske løsninger. Etter en tid vil du kunne etablere deg som faglig ekspert

fire | Utvikle kommunikasjons muligheter

Det beste med bloggen er muligheten til vid kommunikasjon, samarbeid og deling. Dette kan skje enten ved at man bruker kommentar felt og/eller via epost link. Verdien av kommunikasjonen opprettholdes ved at man jevnlig poster og kommenterer de andre har av kommentarer.

fem | Personlig "Brand Building"

Blogging er veldig verdifullt for bedriften. Ved å legge ut artikler av personlig karakter, og ikke bare forretningsmessige innlegg, vil din profil styrkes når det gjelder å være tilnærmelig. Dine lesere blir kjent med personene bak foretaket, og hvordan dere kan løse deres problemer.

Du holder deg selv "sharp" og oppdatert

seks | Blogging er en rimelig måte å annonsere

Hvert blogg innlegg er en langsiktig tilgang, som retter søkelyset på ditt foretak. Ikke bare rett etter publisering, men i lengre tid.

sju | Bli kjent med hvem dine mulige kunder er

Når trafikken øker på siden kan du analysere hvem dine mulige kunder er, og hva de synes er mest interessant å lese om. Det betyr at du kan tilby artikler og innlegg de setter pris på. I tillegg vil du se hvilke produkter du tilbyr som er mest interessante.

åtte | Blogging er inspirerende

Du vil øke din egen bevissthet, enten du skriver selv eller leier inn tjenester. Du vil se etter temaer i din hverdag koblet til din virksomhet. Det vil bli samtaletemaet med kolleger og leverandører.

ni | Du holder deg selv "sharp" og oppdatert

Blogginnleggene vil stimulere deg og dit foretak til å være i forkant på ny teknologi og løsninger i deres bransje

Som du ser er det mange gode grunner til å profilere seg på denne måten.

infrablog.no tar sikte på å hjelpe deg med skrivearbeidet, slik at du kan konsentrere deg om det du er best på. Dine egne ideer omsettes til artikler og blogg innlegg, der du har full kontroll!


Hvis du ønsker å se nærmere på hva vi kan hjelpe deg med, er du hjertelig velkommen å ta kontakt!

Vi hørs!

Infrablog.no
www.infrablog.no - Vi hjelper deg med skrivearbeidet!

Vil du vite mer?